Sunday, August 22, 2010

Break Fasting yang ciput

Posted by Iza Faizah at 2:57 PM
Hari tu fizi text ajak buka puasa sama.
Tanjung Lipat..dia buat koktel.
series sedap k..dah lama tak rasa.
dulu masa duduk ums selalu dia buatkan.

so petang tu aku dengan adam pegi la.
singgah bazar sembulan yang sentiasa sesak tapi gigih nak pegi jugak
aku cari tauhu sumbat
kempunan cari dkt tanjung aru 2 hari lepas dah habes.
tapi gila byk gerai dia sampai aku tak nampak apa2 yang tersumbat.
so aku beli cendawan goreng.sedap kay..
makcik tu siap jual cucur udang panjang2 dengan pegedil.nak try la nanti.
aku tejumpa dengan bf kakak tapi malu lah nak jumpa kan dengan adam.
walaupun rasa nak minum avocado juice kawan dia jual.
aku beli hinava,2 paket ke plastik..yg penting dua la sebab isi dia ciput.

after that pegi tanjung lipat
tapi mcm nak hujan lebat.
takkan nak makan sana kan?
tak pasal2 terbang ayam masa makan.
takpun makan nasik dengan pasir.
so pegi alamesra.
aku order wantan ho,fz char kuey teow,adam nasi goreng usa.
yang lain dah order awal sebab dah sampai awal.
bukak puasa order tak sampai lagi.
then kembung perut makan koktel bergelas2 masa tunggu order sampai

fizi dengan adam pantang la kan tengok waiter bawak talam
mesti teleng2 kepala nak tengok order dah siap belum
last2 kecewa nampak waiter bawak nasi putih..org lain punya.
dah sampai order aku macam..
5.50 untuk wantan yang tak sampai 3 sudu mee dia?
fizi pun sama..tapi depan orang tak tunjuk la.aku pun tak tunjuk.
makan je la.aku try nasik goreng adam,agak sedap.
so tak kenyang.

dah siap cerita2 semua,kitorang pegi 1b.
kawan2 td dengan kitorang separate.
lepas jumpa linie hantar koktel  taktau nak pegi mana..ikut kaki je.
masa jalan2 tu then barula cerita tak kenyang di buka semula.

fizi: punyala sy kecewa makan td..sy ingat piring dia dalam,sekali kuis nampak dasar da
me: ya bah,punya sikit..3 sudu pun nda sampai..

tapi funny ok,kaki yang konon taktau mana nak pegi dah turun escalator nak pegi restoran.

me: okla..jom pegi choice.

so masuk choice,
macha cakap nasi briyani je ada.

fizi adam : alaa...tapi kami mau makan tapi bukan nasi  briyani.

macha pun geleng2 kepala..okla okla..

nasi goreng pataya for fizi,murtabak ayam for adam.
aku kena sumbat je.
tapi masa makan macha dah hantar bil
dah nak get ready tutup kedai
kesian..
habis.
alhamdulillah

balik rumah fizi cakap dia makan hinava yg aku bg lagi.
adam pun makan dalam kereta siap ada makanan lagi bawa balik
diorang memang pencinta makan dan pencinta karipap sejati T_T
dah..tu je aku nak cerita.hehe.
bye..

0 comments:

 

Epal Itu Hijau Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea