Saturday, August 14, 2010

Cerita Malam Hari

Posted by Iza Faizah at 3:11 AM
Oh,petang tadi family aku datang dari ranau.
Termasuk cousin aku yang paling kecik, Ariez Adam Zaaba,2 years.
Dia demam, muntah2 tapi dah makan ubat semua sampai rumah dah ok sikit.
Tapi comelnya,dia kalau sakit cuma dapat makan KFC..makan yang lain muntah terus ok.

comel

So, aku dengan kakak dan cousins pegi beli KFC.
Sampai KFC,kitorang beli bucket, ada free 2 handy holder
Kakak aku nak kaler purple,aku nak hijau.
tapi cashier tu cakap hijau je ada.
so kakak aku kecewa.
tapi display dia kaler purple.
dengan tak malunya dia mintak display tu :p
kebetulan aku pakai baju hijau,dia pakai baju purple.sesuai sangatla kan dengan holder tu.
pekerja kfc putatan bagus,aku suka.
so order tu dengan cousin aku yang semakin 'sehat' punya request, kfc shrimp.
so happyla dapat handy holder yang comel.
siap sembunyikan dalam kereta,takut aunty dengan mama aku yang suka hijau buat rampasan kuasa.
shrimp tu pun simpan dalam kereta la, kononnya nak makan malam sikit.tak tengok ok.

comel kan.aku punya hijau.suka.

sampai rumah,makan sampai terasa bulan puasa dah habis.
sebab sangat kenyang macam nak raya.
so aku naikla masuk bilik tengok video kekasih share pasal buang baby.
ariez tiba2 masuk bilik tengok video sama.

baby...
dia cakap masa tengok baby tuh.

tapi aku sangatlah terharu bila dia tengok baby yang kena buang dalam plastik sampah..

tian kan? (kesian kan?)
rupanya budak 2 tahun lagi ada hati daripada mereka yang buang baby sendiri :p

ariez pun masuk tidur lepas makan so kitorang lepak dekat atas la,surf.
teringat dengan shrimp dalam kereta.tapi semua malas nak ambik.
dalam setengah jam jugakla semua ingat pasal shrimp,dah terliur nak makan.
last2 cousin dan aku pegi ambikla.
carik2 takde..aih..takde order ke.
adala..
sah..memang staff dia lupa.
sebak tau perasaan.. dah teringin nak makan,gigih2 turun jalan pegi kereta tapi takde..ohh.

Shrimp yang kempunan.

kakak dan cousin aku lagi sorang pun dah tunggu kitorang kembali dengan shrimp tapi turut hampa.
so tidur je la..
kul 1 pagi ariez menangis2 sebab dia rindu daddy dia.
jam2 tu jugak dia ajak balik ranau.
tak boleh pujuk nih,nangis2.
so aunty aku mintak tolong pura2 balik ranau.
pura2 tu maknanya drive la pegi mana2,yang penting masuk kereta konon balik ranau,
so dia happyla,salam2 cium tangan mama n aunty aku. nak balik kan.
pukul 1 pagi tu jugakla kitorang jalan2 tiada hala tuju sampai dia tetidur.
and yes kerinduan dia sangat2 sampai aku tengah taip ni pun dia baru bangun tidur dengan airmata.
nangis2..
sian aunty aku..
macam manala aku ada anak nanti?
bagi laki je lah handle..habis cerita..muahahaha..

sekian..aku nak tidur,macam biasa...driver pegi shopping untuk mereka.best~!


7 comments:

pie said...

amboi.laki handle yer... :P

Hilal Azmi said...

sudah berjaya pindah??? terbaek

Iza Faizah said...

@pie : laki yang mau kan?

@hilal: yes..jemput masuk..hehe

pie said...

bini x mau ka?

Iza Faizah said...

bini tidur..ehehe

pie said...

bini rajin tidur sudahkah? ehehe

Iza Faizah said...

u know me..hehehe :)

 

Epal Itu Hijau Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea